הוסרו הסנקציות מעל איראן, בישראל מזהירים את העולם

"הערב הזה מזכיר לנו שלדיפלומטיה יש את היכולת להתמודד עם אתגרים מסובכים", אמר ג'ון קרי והוסיף: "אירן נקטה בצעדים יוצאי דופן שרבים, כולל אני, כלל לא האמינו שיתממשו"
ישראל פריי No Comments on הוסרו הסנקציות מעל איראן, בישראל מזהירים את העולם
איראן. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
"הערב הזה מזכיר לנו שלדיפלומטיה יש את היכולת להתמודד עם אתגרים מסובכים", אמר ג'ון קרי והוסיף: "אירן נקטה בצעדים יוצאי דופן שרבים, כולל אני, כלל לא האמינו שיתממשו"
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אחרי עשור של סנקציות שהטילו מדינות העולם המערבי על איראן בשל תכנית הגרעין שלה – הוסרו אמש כל הסנקציות מעל טהרן. הסרה הינה חלק מהסכם הגרעין שנחתם לפני כחצי שנה בין איראן למעצמות.

האור הירוק להסרת הסנקציות ניתן בדו"ח שפרסם אמש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), בו נכתב כי איראן עמדה בכל ההתחייבויות שלה על פי ההסכם עם המעצמות.

משמעות המהלך היא יכולת של האיראנים לשוב ולסחור בשווקים העולמיים, למכור מחדש נפט בעולם ולרכוש חלקי חילוף למטוסים ואוניות. בנוסף, היא תוכל להתחבר מחדש למסלקת הכספים העולמית.

בעולם מברכים על התקדמות ההסכם עם האיראנים. מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי מיהר להודיע מיד לאחר הודעת סבא"א כי ארצות הברית הסירה את הסנקציות על איראן: "הערב הזה מזכיר לנו שלדיפלומטיה יש את היכולת להתמודד עם אתגרים מסובכים", אמר והוסיף: "אירן נקטה בצעדים יוצאי דופן שרבים, כולל אני, כלל לא האמינו שיתממשו".

שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני אמרה במסיבת העיתונאים בווינה כי "כל הצדדים מבינים שההסכם והסרת הסנקציות הם צעדים הוגנים שמסמלים את הצלחתה של הדיפלומטיה בהפיכת העולם לבטוח יותר".

אך בעוד העולם חוגג את "נצחון" הדיפלומטיה, בישראל חוששים מהסרת הסנקציות, שמרווח הנשימה הכלכלי שהם יעניקו לאיראנים, צפוי לחזק מאוד את אויבי ישראל בגבולותיה מצפון ומדרום.

מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר לאחר הודעת סבא"א כי אירן עמדה בהתחייבויותיה למעצמות כי "אירן לא זנחה את שאיפתה להשיג נשק גרעיני, ועל המעצמות וסבא"א לעקוב מקרוב אחר הפעילות במתקני הגרעין שלה".

יו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד אמר הבוקר: "הסרת הסנקציות מחזקת את חיזבאללה, מחזקת את אסד, ומחזקת את הטרור ברחבי האזור, הנהנה מתמיכה אירנית", כתב לפיד בעמוד הטוויטר שלו.

ח"כ אילן גילאון (מר"צ) בחר להזכיר לנתניהו כי יש חיים מעבר לאיראן: "אז עכשיו כבר אפשר לחזור לדבר על קצבאות הנכים, משבר הדיור, שכר המינימום וממדי העוני?", כתב גילאון והוסיף: "עד היום דחית את הכל בטענה שעוד רגע נתפוצץ פה כולנו, והנה, בלי שנורה אף פגז נראה שהסיפור הזה די נפתר. ועכשיו מה ימלא את החלל?".



0 תגובות